Mijn Incapad

 

Het begin van mijn Incapad begon in 2015 met de Rites van de Munay Ki. In de maand februari en maart heb ik de 9 rites (inwijdingen) mogen ontvangen. In de korte tijd heeft het mij veel gebracht. Ik ging meer vanuit het hart leven en ervoer dat ik zachter en liefdevoller werd.

Munay Ki is quechua, de taal van vele Andesvolkeren, zoals de Q’eros. Het woord Munay betekent Liefde en Wil. In de taal quechua wordt geen onderscheid gemaakt tussen die 2 woorden. ’Liefde en Wil’ is één begrip en betekent liefdevol wilskracht of wilskrachtige liefde. De echte kracht van onvoorwaardelijke liefde.
Munay Ki betekent: Ik hou van je vanuit het allerdiepste van mijn hart of Wees degene die je echt bent.

Ik zie de inwijdingen als 'zaadjes', die potentieel in ons aanwezig zijn. Ik ben zelf verantwoordelijk voor de zorg van de 'zaadjes'. De inwijdingen van de Munay Ki laten de 'zaadjes' ontkiemen om vervolgens tot volledige wasdom te laten komen. En hoe meer ik in Munay of Liefde leef, mij ervoor open stel en Munay Ki deel, des te sneller en beter de 'zaadjes tot volle wasdom komen.
Voor mij is de Munay Ki, net als Reiki, een manier van leven. Het is het begin van een reis voor het herstel van de verbinding met mijn hart en de innerlijke liefdeskracht, zowel voor mijzelf als mijn omgeving.

In het kader van deze reis heb ik op 24 januari 2016 ook de 13de Rite mogen ontvangen. De 13de Rite is de Rite of the Womb (Rite van de Baarmoeder), een krachtige energetische overdracht, die mij veel gebracht heeft om de 'baarmoeder' (buik) te ervaren als een plek van creatie en geboorte van leven.
De 13de Rite heb ik een aantal keren mogen doorgeven en ik merkte dat ik er blij van werd en hoe bijzonder het is, als ik deze Rite mag delen met andere vrouwen (en ook met een man).

Daar de ervaringen met de Munay Ki en de 13de Rite zo goed voelde, ben ik mij verder gaan verdiepen in het Inca-sjamanisme. Op de een of andere manier had ik geruime tijd, al jaren, iets met Peru. Daar ik niet wist (en weet) of het mogelijk wordt naar Peru te gaan, bedacht ik mij om Peru dan maar naar hier te halen. Dit heb ik gedaan door te zoeken naar mogelijkheden om in Nederland de inwijdingen van de Paqo's te ontvangen.

De eerste stap werd toen de Hatun Karpay.
Hatun Karpay betekent 'grote inwijding' en bestaat uit 3 inwijdingen, de Munay, Yanchay en Llankay.
 

Op 13 november 2016 heb ik de eerste inwijding, de Munay (van het hart) mogen ontvangen van paqo Don Lorenzo.
Don Lorenzo is een paqo (betekent priester of genezer) uit de Q'ero gemeenschap van Quico.


Op 25 mei 2017 heb ik de tweede inwijding, de Yanchay (van het hoofd, 3de oog) mogen ontvangen. Don Lorenzo was deze keer niet meegekomen naar Nederland, dus de inwijding werd gedaan door Don Hernan.

Op 1 november 2017 heb ik de derde inwijding, de Llankay (van de buik) mogen ontvangen.
Ook dit keer was Don Lorenzo niet meegekomen. Don Hernan wel, maar ook bij hem werd ik niet ingepland. De derde inwijding heb ik mogen ontvangen van Don Sebastián.

Op 14 april 2018 heb ik de Mosoq Karpay mogen ontvangen van Don Claudio.
Van Don Claudio zou ik de eerste inwijding van de Hatun Karpay ontvangen, maar dat ging toen niet door, evenals de 2de en 3de inwijding. En deze inwijding zou ik eerst ontvangen van Doña Agustina, maar zij is vanwege herstellen van een blinde darmontsteking naar Peru terug gegaan. Het moest zo zijn, dat ik de Mosoq Karpay van Don Claudio zou ontvangen. 


Op 19 en 26 maart 2017 heb ik de workshop Nusta Karpay gedaan. Hierbij heb ik de 7 inwijdingen van de Nusta's mogen ontvangen. Nusta betekent Godin/Priesteres en is gekoppeld aan 7 krachtplaatsen in Peru.
Deze workshop heb ik gedaan bij Sanna Jansen in Doorn: www.regenkolibrie.nl

In april 2017 heb ik de Chaka workshop gedaan met Doña Marquesa, een jonge medicijnvrouw uit Peru. In een Chaka workshop leer je de 7 paden van de kleuren van de regenboog te bewandelen.
Ik ben een Chakaruna, sonqo à sonqo, wat betekent Mens van de Brug, van Hart tot Hart.
De workshop heb ik gedaan bij Jose de Graaf met Alice Kromhout en Peter Bakkes: www.kanexia.nl


In juni 2017 heb ik ook in de praktijk van Kanexia de workshop Healingstechnieken uit de Inca-traditie gedaan met Doña Marquesa. Ik heb geleerd hoe ik op de traditionele manier van de Q'ero gemeenschap uit Peru healingen kan geven.

Op 24 maart 2019 heb ik ook bij Kanexia een workshop Persoonlijke Despacho Ceremonie gedaan met Doña Marquesa en haar man Don Maximo.
In een Persoonlijke Despacho Ceremonie mag je vrijgeven wat jou niet meer dient en je wensen bekrachtigen.

Na een rust stop van 2 jaar had ik behoefte aan nieuwe input op mijn Inca-pad, het zetten van een volgende stap: de Plejaden-inwijdingen.
Op 2 maart 2021 heb ik de eerste 3 inwijdingen van de 7 Zussen mogen ontvangen bij Lot Blokpoel. Op 11 mei heb ik de andere 4 inwijdingen mogen ontvangen, plus de 2 blessings van de planeet Atlas en Pleione, de ouders van de 7 Zussen.

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten